17 Ağustos 2014 Pazar

Zelzelesi unutalı fazla oldu...


kocaeli haberleri

Kocaeli vatandaşının milat olarak baktığı ve bu kentte fazla şeyleri değiştiren 17 Ağustos 1999 Depreminin acıları halen kendini hissettiriyor. Bu Sene 15inci Defa depremde kaybettiklerimizi anacağız. Her yıl, ‘Unutmadık, Unutturmayacağız diyoruz, Fakat hakikaten de öyle mi? 17 kocaeli haberleri Ağustosta ailesini, eşini, dostunu, akrabasını veya konutu kaybeden Yüzlerce insan, bu acı Hadisenin hatırasıyla hayatına devam ediyor. Kimileri kaybettiklerinin acısını kaldıramayıp psikolojik tedavi almak zorunda da kaldı.





AYLARCA SÜREN ÇADIR YAŞAMI 

17 Ağustos Ardında yaşanan Proses Yanlızca kaybedilenlerin acısından da ibaret değildi. Evlerin ne kadar dayanıklı olduğu veya devlet olarak depreme ne kadar hazırlıklı olduğumuz daortaya çıktı. Zelzele Ardında komşu ülkelerimiz başta olmak üzere Bütün dünyadan, Zelzele bölgesine yardımlar geldi. Evi yıkılan, hasar gören veya yanındaki apartman hasarlı olduğundan dolayı aylarca çadır hayatı süren Yüzlerce İzmitliler büyük zorluklar çekti.





DEPREM VERGİLERİ DUBLE YOLLARA

Deprem Ardında Zelzele vergisi ismi altında da milyarlarca lira toplandı.Ancak Van Zelzelesi Ardında bu paraların duble yol yapabilmek adına kullanıldığı anlaşılınca, ülke olarak Zelzele kocaeli haberleri mevzusunda ne kadar hassas () olduğumuz kocaeli haberleri bir Defa Henüz ortaya çıktı. Bu Sene depremde kaybettiklerimizi 15inci Defa anacağız. Sokağa çıktık ve Zelzelesi en acı Biçimde yaşayan Kocaeli halkına hem Kişi hem de ülke olarak depreme ne kadar hazırlık olduğumuzu sorduk. İşte yanıtları...







BİR Zelzele Henüz KALDIRAMAYIZ



MURAT ÖGE (konfeksiyon görevlisi-33)

17 Ağustosu Neyazıkki unuttuk. Bu şehrin bir Zelzelesi Henüz kaldıracağını düşünmüyorum. Ailemden kocaeli haberleri kaybettiğim biri olmadı. Fakat çevremde yakınını kaybeden çokca insan var. Depremden en fazla etkilenen Gölcükte bir takım hasarlı binalar halen duruyor. İnsanlar da bu binalarda oturuyor. Hem insanlar olarak hem de ülke kocaeli haberleri olarak Neyazıkki depremden şart olan dersi alamadık

 





ÇOK KÖTÜ BİR DÖNEMDİ



SUAT TAYLAN (Fotoğrafçı-33) 

İzmit vatandaşı Zelzelesi unuttu. Acılar zaten zamanla unutuluyor. Bizler için fazla kötü bir dönemdi. Benim herhangi bir kaybım olmadı Fakat herkes gibi çevremde kaybı olan Yüzlerce tanıdığımız var. Belediyenin depreme karşı önlemde elinden geleni yaptığını düşünüyorum. Bundan Ardında biz vatandaşların tedbirli olması kocaeli haberleri gerekiyor. İnşaat şirketlerinin apartman yapım aşamasında Henüz dikkatli olmaları ve şart olan Tedbirleri almaları gerektiğini düşünüyorum.







DEĞİŞEN HİÇBİR ŞEY YOK



SELİM İNCE (Fotoğrafçı-27 )

Halkımızın Hayat tarzına bakılacak olursa, Zelzelesi unuttuk. Bana kalırsa zaten Türkiyede depreme karşı Önlem alınamaz. Zelzele Ardında 3 kattan fazlasına izin verilmiyordu Fakat şimdi 12-12 katlı binalar inşa ediliyor. Neyazıkki o günden kocaeli haberleri bugüne değişen bir şey yok. Yanlızca 2-3 Sene bu Tedbirleri konuştuk sonra herkes unuttu. Kimse şart olan dersi alamadı.

 





ACISI ÖMÜR BOYU



SİBEL ERTÜRK ( Konut hanımı-30 )

Bana kalırsa çoğu insan Zelzelesi unuttu. İnsanların Konut yaparken dikkatli olmaları gerekiyor. Şu an ki yapılarda halen eski sistem devam ediyor. Benim depremde kaybım olmadı Fakat eşimin ailesinden Yitirdiklerimiz var. Bizler için fazla Güç bir süreçti. Ve o Proses hiçbir Biçimde de bitmiyor. Acısı ömür boyu seninle sürüyor.



 



BELEDİYE Zelzelesi UNUTTU



SERAP DİLEMRE (Estetisyen-27 )

Depremde yakınlarını kaybedenler Zelzelesi unutmadı. Başkaları ve belediyenin unuttuğunu düşünüyorum. vakitinde depremzedelere yapılan yardımlar dahi Ardında geri alındı. Kaşıkla verdiler, kepçeyle aldılar. Eski binalar yıkılıp, Kuvvetli binalar yapılmadığı müddetçe bunları Tekrar yaşarız. İnsan hayatı kocaeli haberleri bu kadar Ekonomik olmamalı. Belediyenin kaçak binalara kocaeli haberleri izin vermemesi gerekir.







HASARLI BİNALAR YIKILMALI



GÖKHAN TİMUR (Öğretmen-32) 

Depremi İzmitte yaşayanlar unutmadı. Dışarıdan gelen fazla insan olduğu için, unutulmuş gibi gösteriliyor. Eşimin ailesinden Yitirdiklerimiz oldu. Hepimiz için fazla Güç bir süreçti. Depreme karşı kocaeli haberleri inşaat sektöründe kısmen tedbirler alınıyor. Ama, depremden sonra ayakta kalan binalara karşı halen çözümler üretilebilmiş değil. evvela bu Meydanda adımların atılması gerekiyor. Hasarlı binalar yıkılmalı. Hem görünüş, hem de Önlem açısından bunlar fazla önemli.







HALA Zelzele KONUŞULUYOR



FİLİZ KAZGAN (Ev Hanımı-40)

Deprem olduğundan Malatyadaydım. 5 seneden beri İzmitte yaşıyorum. Buraya ilk geldiğimde insanların Zelzelesi hala kocaeli haberleri unutamadıklarına tanık oldum. Çoğu Şahıs hala aralarında bu dönemin muhabbetini yapıyordu. Fakat buraya geldiğimde kent kendini toparlamış gibiydi. Zelzele geçirmiş bir kent görememiştim. Ben uzakta olmama karşın dahi psikolojim bozulmuştu. Günlerce Aş yiyemedim. Burada olanlar fazla Henüz çok etkilenmiştir. Bunların bir Henüz yaşanmaması veya kayıpların azaltılması için binaların bilirkişiler tarafından Hususi olarak takip edilmesi kocaeli haberleri gerekir.

 





15 KATLI BİNALAR YÜKSELİYOR



SELAHATTİN CENGİZ (Emekli-65 )

Kayıpları olanlar, Zelzelesi unutamadı. Ben Zelzele olduğundan Ağrıdaydım. Bütün ailem de buradaydı. Kocaeliye gelmem 24 saati buldu. Artçıları yaşamak dahi korkutucuydu. Şu anki inşaat sektöründe tedbirler alınıyor diye biliyorum Fakat Tekrar de fazla katlı binalara izin verilmemesi gerekir. Zelzele sigortasının da Kesinlikle yapılması lazım. Depremden sonra 3. kata kocaeli haberleri izin vermezlerdi, şimdi 15 katlı binaları dikiyorlar. Ne kadar sağlam olursa olsun, denetimler arttırılmalıdır.

 





YENİ YAPILARA GÜVENMİYORUM



PELİN AYTUVAR (Öğretmen-34)

Yeni binaların imar planlarına güvenmiyorum. Zelzelesi çoğu kesim unuttu. 17 Ağustosta çokca yakınımı kaybettim. Benim için fazla Güç bir dönemdi. Depremden bir Sene sonra 6 maaş bir tedavi görmek zorunda kaldım. Bu Hadisenin tesiri halen de sürüyor. İnşallah bir Henüz böyle bir acı yaşamayız. Yeni yapılan kocaeli haberleri binalara Basit bir Biçimde ruhsat verilmemesi gerekiyor. ve ayrıca zemin etütleri de detaylı olarak yapılmalıdır. İzmitte bir fazla hasarlı apartman halen duruyor.

 





3 KATTAN FAZLASINA İZİN VERİLMESİN



HALİL NAMAL (Aşçı-54)

Depremde evimiz kocaeli haberleri ağır hasar gördü. Dışarı kendimizi fazla atmıştık. Ardında da zaten evi yıkmak zorunda kaldık. Şu anki yapılara bakılırsa, Zelzelesi Neyazıkki unuttuk. İnsanlar hiç Zelzele olmamış gibi yaşıyorlar. Zelzele vakitinde hastanelere gittiğimde gördüğüm tablo beni fazla etkilemişti. Bir Sene minvalinde tesirinden çıkamadım. Gördüklerim hep rüyama girdi. Belediyeyi suçlu bulduğum bir nokta varsa o da ruhsat konusudur. 3 kattan fazlasına kocaeli haberleri izin verilmemeli. vakitinde Zelzele vergisi de topladılar Fakat Van Depreminde bunların duble yola harcandığını da duyduk. Bunlar olmamalı.







HİÇBİR Tedbir ALINMIYOR



ZAFER KALPAKÇIOĞLU (İşletme sahibi-40)

Bu kadar Tercih olan ve gündemin bu kadar sık değiştiği bir ülkede Zelzele falan hatırlanmıyor. Tatbikat yok, bilgilendiren yok. En azından esnafa gelip, binalarımız hakkında bilgi veren dahi yok. Hiçbir kocaeli haberleri Biçimde Tedbir alınmıyor. İzmitte ne kadar hasarlı apartman olduğuna bakılırsa zaten durumumuzda ortaya çıkacaktır. Depremde eniştemi kaybettim. Hayatımıza devam etmek zorundaydık. Fakat acılar, sıkıntılar katlanarak büyüdü. Esnaftan alınan vergi ertelendi Fakat Ardında hiçbir basitlik sağlamadan Tekrar Benzer ücretten devam etti. O dönem fazla zorlandık.







İNSANLAR BİLİNÇLENDİRİLMELİ



ERMAN CİNEMRE (Öğretmen-29 )

Deprem vakitinde Gölcükteydim. Şu an depremden kalan kocaeli haberleri binalar halen kullanılıyor. Hiçbir Biçimde güçlendirme yapılmıyor. kocaeli haberleri O acıyı yaşayanlar da artık en çok yüreklerinde yaşıyorlar. Süre geçtikçe unutuluyor. İnsanlar bilinçlenmediği ve binalar da güçlendirilmediği müddetçe bunları yaşarız. Benim kaybettiğim insanlar oldu Fakat çocuk olduğumuzdan Henüz Basit atlattık. İnsanlara bu konuda yardımda edilmeliydi. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder